Disiplinle başarının kaynağına yol açın!


Disiplin! Disiplin! Disiplin! Disiplinin başarıyı getirdiğinden şüphesi olan var mı aranızda? Yoktur diye düşünüyorum. Peki başarıyı getirdiğini bildiğimiz disiplini neden hayatımızda uygulamıyoruz? Söyleyeyim size niye çünkü küçüklüğümüzden beri böyle alıştırıldık çoğumuz. İlk evimizin, annemizin, babamızın kurallarıyla tanıştık. Daha sonra okul, daha sonra işyeri kuralları...Peki kurallar vardı ama niye vardı? Her zaman uygulanıyor muydu? Ne yazık ki hayır. Zaten insanları da sorumsuzluğa, vurdumduymazlığa iten şeyler vaktiyle konulan kuralların uygulanmamış olması değil mi? Kişi kavga eder affedilir. Öğrenci okul eşyasına zarar verir affedilir. O şunu yapar affedilir, bu şunu yapar affedilir. Madem uygulanmayacak kurallar, neden varlar? Hayatım boyu hep kurallara uyan biri oldum. İyi niyeti hiçbir zaman suistimal etmedim. Belki aranızda benim gibi olanlarınız vardır, belki diyorum çünkü azınlıktayız. İnsanların çoğu, kendilerine kolay geleni yapmaktan alıkoyamıyor, bu diğer insanlara zarar verse bile. Sadece o insanları da suçlamamak lazım. Ne de olsa birilerinin onlara gösterdiği tolerans mevcut hallerine devam etmelerine yol açıyor. Gel de kızma! Ben derslerime hep vaktinden erken gidiyorum. Hatta haddinden fazla erken. Çünkü arabayı kaçırabileceğimi hesap edip hep bir önceki arabaya göre evden çıkıyorum. Ama ne oluyor biliyor musunuz, sadece birkaç kişi ders saatine kadar gelmiş oluyor. Hoca da arkadaşlarınızı bekleyelim diyor. Biz bekliyoruz ama niye? O arkadaşlarımız yataklarında 10 dk daha daha fazla uyuyabilsin diye. Sorarım size gerçekten arkadaş mı bize zarar veren bu insanlar? Hocaya göre zaten 10 dk beklememizin önemi yok, altıüstü 10 dk Ama ben hergün bekletilen kısımdayım bilmiyorki. Hem  geç kalan arkadaşlara iyilik yapıyor hoca değil mi ne sakıncası var? Ama aslında olan ne? Biz cezalandırılıyoruz. Niye??? Vaktinde geldik çünkü. Yahu insan 1 defa geç kalır, 2 defa geç kalır. Ama hergün hergün ben insanları beklemek zorundamıyım? Burda söylüyorum da gel de okulda yüzlerine söyle. İnanın denedim. Kızarmıyor bile yüzleri. Bir de hekim olacak kişiler bunlar! Geçen gün hoca geç kalan hiçbir öğrenciyi derse almadı.İçime su serpildi. Her hocanın yapması gerekeni yaptı aslında. Hatalara göz yumarak nasıl disiplin sağlanabilir. Bu sadece binlerce sorumluluk örneğinden biriydi. Bu yazıyı yazmaktaki amacım  birilerine sesimi duyurabilmekti. Belki hocasınız, belki iş verensiniz, belki başka birşey. Lütfen sorumlu kişileri ödüllendirin, sorumsuz kişileri cezalandırın. Tabiki ilk önce sizler örnek olacaksınız. Sonra isteyeceksiniz ve öğrenciler sizler de üzerinize düşen sorumlulukları yerine getirin .Hiçbir zaman kaçmayın. Benden bu kadar. Gelin hep birlikte disiplinle başarının kaynağına yol açalım!

0 yorum: