LYS, YGS sıralamamı ne kadar yükseltti?


YGS bugün açıklandı.Kimisi üzüldü, kimisi sevindi. YGS iyi-kötü geçti. İyi yapmak ya da kötü yapmak kimisini gaza getirecek, kimisini de frenleyecek. Bu yazı kesinlikle gaza gelmenizi sağlamak amacıyla yazılmıştır.Gelin benim hikayeme bakalım.
Ben ilk üniversite sınavımda o zamanlar ÖSS'ydi, 18 bin küsür sıralama yapmıştım. Aklımda kendimi bildim bileli tıp fakültesi vardı ama sıralamam yeterli değildi ve ben bu hayalimden vazgeçip bilgisayar mühendisliklerinden oluşan bir tercih listesi yaptım. İçim içimi yemiyor değildi. Bir yanda yılların hayali vardı, bir yandan da birçok kişiye göre iyi yapmış olduğum bir sıralamam. Seneye kalmalı mıydım? Bir de sınav sistemi değişiyordu. YGS ve LYS! Neydi ki onlar? Acaba sıralamamı yükseltebilir miydim? İşte böyle sorular kafamdan gelip geçiyordu. Sonra tercihleri vermeden önce ani bir karar aldım. Dershane değiştirecektim ve yeniden hazırlanacaktım. Sonradan keşke dememek için bunu yapmalıydım. Bu kararı aldığımda inanır mısınız ailemde çok sevindi. Çünkü çocuklarından bir beklentileri vardı ve onu hayal ettikleri yerde görmek istiyorlardı. Yanlış anlamayın bu demek değilki onlar beni tıpa zorladı, aksine ben çok istiyordum. Gel gelelim ne oldu? Tercih yapmadım ve tam gaz yeni seneye başladım. Dershanem küçük bir dershaneydi, ama çok başarılı hocalardan oluşuyordu. Az öğrenci olması avantajımaydı, hocalara daha rahat ulaşabiliyordum. Başarım günden güne yükseliyordu. YGS öncesi puanlarım 470 küsürleri bulmuştu. Ama YGS sonucum ne geldi biliyor musunuz? 18 bin küsür sıralama! Çok üzülmüştüm, aileme, dershane hocalarıma ve en önemlisi kendime karşı mahçup hissediyordum. 1 yılım gitmişti ama sonuç değişmemişti. Dershane YGS denemeleri kolaydı, ben ondan yüksek aldım desem öyle değildi. Çünkü birçok dershanenin YGS denemelerine giriyordum. Hepsinde de iyiydim.Yapacak birşey, diyecek söz kalmamıştı. 1 hafta üstüne sonucumun şokunu atlatmış gibiydim. Aynı tempo çalışmaya devam ettim. 2 ay çabuk geçmişti  ve ne oldu ? LYS günleri geldi, çattı. Matematik sınavı çıkışı dershanaye gittim. Soruları hocalar çıkartmış, çabuk bak diyorlardı. 80 sorudan 75,5 net çıkarmıştım. Daha iyisi olmadığı için de üzülmedim değildi Tam yapmaktı hedefim. Fen sınavı çıkışı ise soru cevaplarını televizyondan hocalarla izledik. 90 soru 85 net yapmıştım. Çok mutluydum. Ama yine de sınav sistemi yeni değiştiği için ne olur bilemiyordum. Ve nihai sonuca gelecek olursam 5 bin küsürle yılı kapattım ve istediğim tıp fakültesine girdim arkadaşlar. :)  Biliyorum 18 binden 5 bin lere çıkmak için LYS'yi tama yakın yapmam gerekti. Ama bu gözünüzü korkutmasın. Çünkü daha alt sıralamalardan üst seviyelere çıkması daha kolay oluyor. 30 bin-40 bin sıralamalardan benden çok daha az yaparak belki ilk 10 bine değil ama ilk 20 bine girebilirsiniz. Yeterki yılmayın. Kısacası diyorumki imkansız değil bunu bilin...Çalışma programım hakkında bilgi edinmek isteyen veya başka sorusu olanlarınız varsa lütfen yorum bırakın :)

0 yorum: